חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נברשת מודפסת בהדפסה תלת מימד “הדרון” מתעלה על מנורות תקרה קונבנציונליות

היווצרות הדרון

בהשראת העיצוב הגיאומטרי של פולי-הדרונים, בן מיקוס, מעצב ואדריכל עטור פרסים יצר את הנברשת הדרון עם אשליה שמטעה את העין. ניתן להסתכל לתוכו ודרכו מבלי לראות את מקור האור שבתוכו. התכסיס הגיאומטרי הזה גורם לנברשת הדרון להיראות כאילו הוא זוהר מבפנים. מיוצר מ-BigRep PLX שקוף, הקירות המודפסים דקים יותר בקצוות ומוטים בצורה מדויקת כך שהאור משתקף פעמיים ויוצר זוהר גרדיאנט מבהיר לכהה. כמעט באופן קסום, האור אינו בוהק ואינו מלווה בצללים.

“הרעיון למתקן הזה התחיל מהצורה של פולי-הדרון, אובייקט תלת-ממדי רב-פנים, שיש לו צורה מעניינת מאוד שלוקחת על עצמה עקומה טבעית. כמו קליפת צב, או עין של חרק, או כדורגל, כל הדברים האלה מבוססים על פולי-הדרונים שבהם העקומה משתנה בין משושים למחומשים” הסביר בן.

במודל פרמטרי, הוא היה מסוגל לשנות ולכוונן בזהירות את הזוויות של כל משטח כדי להשיג את התוצאה המושלמת. “אני דיגמתי את הדרון בצורה פרמטרית כך שניתן לשלוט בזווית כל המשטחים בזהירות ובדיוק כך שלא ניתן לראות את הנורה, לא משנה מאיזה כיוון מסתכלים על המתקן.”

הדפסה תלת מימד מאירה את הדרך

האב-טיפוס של בן הודפס בהצלחה באמצעות המדפסת תלת מימד הגדולה BigRep STUDIO. הבחירה ב-PLX, ביו-פלסטיקה הידועה בטבעה האקולוגי ובאיכות המשטח שלה, הייתה בחירה מכוונת.
“האיכות היוצאת דופן של המשטח שהושגה על ידי ה-PLX של BigRep הייתה החלק הטוב ביותר. וזה הפילמנט היחיד שאינו מורכב ממוצרי נפט, שזה היה פלוס גדול בשבילי.”

תהליך ההדפסה תלת מימד מציג אתגרים משלו, במיוחד בהשגת הדפסה תלת מימד של חלק אחד עם מרקם מפוספס וצורה מורכבת. נפח ההדפסה הגדול של ה-BigRep STUDIO היה חיוני ליצירת העיצוב המורכב בגודל מלא של 18 אינץ’ רוחב ו-12 אינץ’ גובה, תוך מתן אפשרות להתנסות עם חומרים שונים לפני הבחירה הסופית ב-PLX. בהשראת שיטות גימור שונות לאחר ההדפסה, בן התנסה בציפוי המתקן עם חומר אטימה מבוסס קרמיקה כדי להשיג מראה מט.

עיצוב תעשייתי אמיתי מונע ע”י פונקציונליות

העיצוב של הדרון אינו רק נעים מבחינה אסתטית אלא גם מאוד שימושי. החלק מעוצב לתלייה באמצעות סוגר פנימי הממוקם בתוך התמיכה המרכזית של המתקן. ניתן לחבר ולנתק את החלק בקלות ללא צורך במחברים, דבק או חומרה נוספת. בן הסביר “כל החלק מונף למעלה, ניתן לסיבוב של 60 מעלות, ואז יוצא דרך מין חריץ תלת-נקודתי בחלק העליון של המתקן”.

רכיב מותאם זה הוא דוגמה מצוינת לאיך עיצוב לייצור בהוספה יכול לשלב רכיבים למוצרים טובים יותר הדורשים פחות הרכבה.

תפריט נגישות

Get our Catalog

השיגו את הקטלוג שלנו